donderdag 15 december 2011

Joni Mitchell

Wat een mooie scene in Love Actually al niet kon doen. Afgelopen week vloog ik weer langs de scene dat Karen (Emma Thompson) tot de constatering komt dat de door haar man (Alan Rickman - "Harry") gekochte ketting niet voor haar was. Ze vlucht naar de slaapkamer en zet daar Both Sides Now van Joni Mitchell op. Ik heb nooit iets geluisterd van Joni Mitchell, terwijl ik van dat nummer altijd kippenvel heb gekregen. Toen hij afgelopen week weer langs kwam, ben ik maar overstag gegaan. En terecht. Wat een prachtalbum. Volgens mij is dit verplichte kost in uw platencollectie. Is het niet wettelijk verplicht een Joni Mitchell album in de kast te hebben? At least in the winter? Want dat is het ook wel. Wintermuziek. Voor bij flakkerende kaarsen en knisperend haardvuur. Zo voor de dagen net voor of na kerst. Hij is al een tijdje uit. Maar mag gewoon mee als de ideale kerstcd.
I've looked at love from both sides now
From give and take, and still somehow
It's love's illusions I recall
I really don't know love at all

Geen opmerkingen: